söndag 29 november 2009

Slutet och Början....



Allå!

Slutet på Spanien resan har jag glömt.....

Söndagen bjöd på strålande väder, så vi gottade oss i solen hela dagen innan bussen till stan (Malaga) gick vid 17.00.
Skulle in och se spansk toppfotboll, Malaga mot Real Zaragoza, en match som vars första halvlek var extremt trist, mens andra bjöd på två mål, två röda kort och såg ut som om dom spelade "finns i sjön" med dom gula. Kallt var det i alla fall. Det sista jag gjorde innan vi åkte var att springa in på rummet för att hämta biljetterna, och där tvekade jag en stund om jag skulle byta solbriller mot tröja, valde briller... och ångrade mig i kylan senare.

Måndagen tränade vi på dagen och senare på kvällen blev det minigolf och quiz.

Tisdagen reste vi hem, och glädjen var total när jag fick se mina flickor igen.

Resten av veckan har varit lugn, fast i fredags satte vi igång att göra iordning vår bostad, med ett mycket gott resultat, därav början, början på en ny och mer städad tillvaro, vi har för första gången plats till alla våra tillhörigheter utan att dom behöver flyta omkring.




I röjandet hittade jag guld. ett kassettband från forna dar, ett sånt man spelade in på under 80-talet. Detta band innehöll gamla låtar jag gjort med olika vänner genom åren. Det innehöll bland annat dom stora hitsen jag och Virre Pierre (han hette Virre då, nu heter han Viktor) gjorde när vi gick i nian. Vi var ett mycket produktivt par. Det gick till så här, vi kom hem från skolan, Virre satte sig och skrev en text medans jag gick och sket, sen gick han och sket medans jag satte musik till hans ord. Skit låtar skulle man kunna säga men det e det inte. På bandet fanns oxå Devoto, från cirka samma tidpunkt dvs. 1992. Inte lika bra men roliga texter. ex: You find me in heaven everything gonna be alright, I see you about seven that`s when i get to heaven, no leaves on the threes no sad mines........
Inga tråkiga gruvor på vår gata......

Linnèa har fått barnstol som hon sitter i när vi eller hon äter, vilket gör att hon e jättelugn eftersom hon får vara med.

Stay Tuned

1 kommentar: