torsdag 19 november 2009

Regniga Spanien.........

När vi vaknade i morse regnade det i Torremolinos, trots det samlades vi efter frukost i receptionen för att bege oss till dagens första träning.
Det duggade fortfarande när vi vandrade dom tunga stegen upp mot träningsfeltet.
Väl där blev vi förflyttade till en konstgräsplan, nagot som först möttes med lite missnöje hos dom stolta, gnällfria soldater som utgör arets upplaga av Jelöy Folkehögskolas fotball-linje.

Vi genomförde en extremt bra träning och som om vädret samtyckte med skönfotbollen skingrades dom mörka dystra molnen och solen sken klart igen.
Efter en väl genomförd träning la vid oss vid poolen och lapade sol i ett par timmar innan lunchen serverades.

Hotellet vi bor pa e klart godkänt, med det undantag att det ofta känns som ett äldreboende. Vi brukar sitta ute vid poolen pa kvällarna och det som för den övriga världen e känt som ett "femitreragg" dvs. att man lyckas hitta en partner precis innan stängningsdags, kallas antagligen här för ett "feminioragg".
Snittaldern ligger strax under hundra, men det gör ju ingenting eftersom vi har varandra här, och det e ett härligt gäng jag reser med.

Att jag e totalt miljöskadad pa sadana här resor och inte klarar att halla mig still skyller jag helt och hallet pa min uppväxt. Det har aldrig varit snack om att ligga stilla pa semestern i min ungdom. Fyra bolltokiga grabbar har haft en boll i rullning fran att den förste vaknade tills den
siste la sig.

Här är detta dock inget problem eftersom att alla här e bolltokiga.

Efter lunhen genomförde vi dagens andra träning som var bra, trots manga trötta ben, viljan e det inget fel pa, kondisen däremot......... undrar vad han som har hand om linjen sysslat med.... :)

Beachvolleyturnering blev det oxa innan dagen var över och vi sakta flöt in i kvällen som vi spenderade pa ett stort köpcentrum som hette Plaza Major, hög uppslutning bland eleverna pa denna sena shoppingrunda.

Aret premiär pa skridskor avklarades oxa idag (?), coolt att starta skidsko säsomgen i sydlaga Spanien. Det var jag och fyra tappra elever som drog en repa pa isen inuti ett tält i centrumet.
nivan pa akandet varierade lite men alla hade det kul.
Det roliga var att efter att vi betalat avgiften för att fa beträda isen och hyra skridskor var vi tvungna att köpa handskar för en euro. När vi undrade varför (dom flesta akte i shorts och T-shirt) sa dom att det var "for protection"(?). Hjälmar var det inte snack om men handskar, det maste man ha. Isen e tydligen lika kall i Spanien, men den e inte lika hard.............. vad gör det om man spräcker skallen, bara man inte fryser om fingrarna......

Saknar min familj väldigt mycket... :(

Mitt lag Fjerdingby vann igar mot Bärumsverk 5-4, sa just nu e vi i serieledning igen.

Stay tuned

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar