söndag 1 november 2009

Ännu en helg avverkad... En helg med serieseger och SM-guld..

Jobbade dag på fredagen och efter jobbet lekte vi med Linnèa som vanligt var i strålande humör.
Fick besök av några goda vänner på kvällen, spelade Settlers och Rappakalja. Varken Jag eller Jessica vann, men vad gör det, så här i efterhand, när man har alla helgens resultat svart på vitt.....

Lördag morgon packade vi in hela familjen i Citran, jag skulle spela bortamatch mot Slevik som håller till i Fredrikstad nära Svenska gränsen.
Med oss i bilen hade vi Jerka och Noppe ( vet att det låter som två skurkar i serietidningen bamse, men det e fina killar... det e säkert... jag lovar).
Vi hittade hallen förvånandvärt lätt och Jerka, Linnèa och Jessica åkte vidare för harry-handel i Svedala.

Laget såg tänt ut på uppvärmningen men när matchen drog igång var vi bara bra i dom tre första minuterna. Slevik vann perioden 3-1.
Andra och tredje perioden var vi dock bättre och tog hem ännu en seger och två viktiga poäng,
vi vann med siffrorna 8-5.
Noppe fick näta, hans första i högsta divisionen i Norge.

Sen var det hemresa och filmkväll, som enligt planeringen skulle gå till så att Linnèa sov och jag och Jessica såg film, men efter tio minuter av filmen (Inglorious basterds) gjorde damlaget ett byte, så jag och Linnèa såg film....... Jessica gick och la sig.

SÖNDAG: Startar nervöst, trots allt dagen D i Allsvenskan, IFK Glen tar imot mitt och Linnèas älskade AIK. Märktes tidigt att även Linnèa var nervös i sin AIK-body, lite extra gnällig på morgonen. Hennes svart-gula blod var liksom lite i uppror. Helt onödigt för även om det såg lite mörkt ut när Ifk gjorde 1-0 så vann vi till slut 1-2 och.... ja..... SM-Guld..... Grattis Linnèa till ditt första, coolt att du inte levt ett år når Gnaget inte gått hela vägen... Hoppas det fortsätter..... en vacker trend tycker jag....
Och tack Tjerna.. du e grym...

Så nu sitter jag på jobb i glädjerus och längtar efter mina tjejer......

Tottenham förlorade mot Arsenal men det gör inte så mycket just nu..... finns viktigare saker en en seriematch i Premier league...

Stay tuned......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar